Nebojte se sportu v těhotenství

.


Pokud jste těhotná, neznamená to, že odteď musíte jen odpočívat a nehýbat se. Mluvíme samozřejmě o bezproblémovém těhotenství, kdy vše probíhá jak má, a vy i děťátko jste v pořádku. Sport má pro vás i dítě mnohé benefity, nevyhýbejte se pohybu https://www.asoka.cz/sport-v-tehotenstvi/!
konec těhotenství
1.       Posílíte svaly a udržíte se v kondici

Nebudou vás bolet zejména záda, budete lépe snášet těhotenství a rychleji se po porodu dostanete zase do původní formy.
2.       Nepřiberete tolik na váze

Pokud budete mít dostatek pohybu, nebudete tolik přibírat, což je asi pro každou těhotnou ženu žádoucí a je to vhodné i z hlediska různých možných zdravotních komplikací.
3.       Usnadníte si porod

Některé pohybové aktivity určené přímo těhotným ženám slibují, že vám usnadní porod, například těhotenská jóga. Obecně žena, která je v dobré kondici má lepší předpoklad pro zvládnutí bezproblémového porodu a lepší následnou rekonvalescenci.
jóga pro těhotné
4.       Budete víc psychicky v pohodě

Je to jednoduchá rovnice. Máte dostatek pohybu, jste víc na čerstvém vzduchu. Vaše tělo vylučuje endorfiny a vy se cítíte psychicky líp a stejně tak i vaše miminko!
5.       Seznámíte se s dalšími ženami

Pokud ve svém okolí nemáte zrovna žádnou těhotnou kamarádku a ráda byste vše s někým sdílela, můžete například na těhotenské józe navázat nová přátelství!

.


Jaké jsou vhodné pohybové aktivity v těhotenství?


Při volbě vhodné pohybové aktivity vždy záleží na tom, na jakou zátěž jste byla zvyklá před otěhotněním. Neměla byste s novou náročnější aktivitou začínat právě v těhotenství. Není vhodné se určitě přepínat, o svých možnostech se poraďte se svým lékařem!

·         Chůze  – nejjednodušší typ pohybu, který byste měla provozovat!

·         Těhotenská jóga – specifické cvičení, které slibuje i jednodušší porod!

·         Těhotenské cvičení – zpravidla se zaměřuje na lehké posílení svalů a protažení.

·         Plavání – uleví vašim zádům a voda nadnáší velké bříško.

·         Fitko  – můžete stále posilovat svaly, jen vynechte ty břišní.

Nebojte se sportu v těhotenství
5 (100%)1
.