Nebojte se sportu v těhotenství

Pokud jste těhotná, neznamená to, že odteď musíte jen odpočívat a nehýbat se. Mluvíme samozřejmě o bezproblémovém těhotenství, kdy vše probíhá jak má, a vy i děťátko jste v pořádku. Sport má pro vás i dítě mnohé benefity, nevyhýbejte se pohybu !
konec těhotenství
1. Posílíte svaly a udržíte se v kondici
Nebudou vás bolet zejména záda, budete lépe snášet těhotenství a rychleji se po porodu dostanete zase do původní formy.
2. Nepřiberete tolik na váze
Pokud budete mít dostatek pohybu, nebudete tolik přibírat, což je asi pro každou těhotnou ženu žádoucí a je to vhodné i z hlediska různých možných zdravotních komplikací.
3. Usnadníte si porod
Některé pohybové aktivity určené přímo těhotným ženám slibují, že vám usnadní porod, například těhotenská jóga. Obecně žena, která je v dobré kondici má lepší předpoklad pro zvládnutí bezproblémového porodu a lepší následnou rekonvalescenci.
jóga pro těhotné
4. Budete víc psychicky v pohodě
Je to jednoduchá rovnice. Máte dostatek pohybu, jste víc na čerstvém vzduchu. Vaše tělo vylučuje endorfiny a vy se cítíte psychicky líp a stejně tak i vaše miminko!
5. Seznámíte se s dalšími ženami
Pokud ve svém okolí nemáte zrovna žádnou těhotnou kamarádku a ráda byste vše s někým sdílela, můžete například na těhotenské józe navázat nová přátelství!

Jaké jsou vhodné pohybové aktivity v těhotenství?

Při volbě vhodné pohybové aktivity vždy záleží na tom, na jakou zátěž jste byla zvyklá před otěhotněním. Neměla byste s novou náročnější aktivitou začínat právě v těhotenství. Není vhodné se určitě přepínat, o svých možnostech se poraďte se svým lékařem!
· Chůze – nejjednodušší typ pohybu, který byste měla provozovat!
· Těhotenská jóga – specifické cvičení, které slibuje i jednodušší porod!
· Těhotenské cvičení – zpravidla se zaměřuje na lehké posílení svalů a protažení.
· Plavání – uleví vašim zádům a voda nadnáší velké bříško.
· Fitko – můžete stále posilovat svaly, jen vynechte ty břišní.

4.0
01